niedziela, 11 stycznia 2015

Ciasto z jabłkami

W ramach akcji "Jedz polskie jabłka!" w mojej kuchni mam spory zapas tych owoców.
Dlatego też wymyślam różne ciasta, placki i ciasteczka z jabłkiem w roli głównej.
Dziś mam zaszczyt przedstawić moje ciasto z jabłkami :)
Oczywiście jeśli pod ręką macie inne owoce, np. truskawki, gruszki lub śliwki, spokojnie to one mogą wylądować w tym placku.
Kto co woli - niech wkłada w ciasto :)
Liczy się to, aby było smacznie :)

Ciasto z jabłkami




Składniki:

  • 4 jajka
  • szklana cukru
  • szklanka oleju
  • szklanka mąki tortowej
  • szklanka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 4 jabłek
Sposób przygotowania:

Jajka ucieramy z cukrem i dodajemy kolejno wszystkie składniki, nie przerywając mieszania.
Gdy uzyskamy gładką masę, wylewamy ja na blaszkę (ew. tortownicę o śr. 24 cm) wysmarowaną masłem i posypaną bułką tartą.
Jabłka obieramy, kroimy na płaskie kawałki, obsypujemy cynamonem i układamy na cieście.
(Jeśli robimy ciasto ze śliwkami dobrze jest je obtoczyć najpierw delikatnie
w mące, a następnie ułożyć skórką w dół na cieście).
Pieczemy ok. 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.
Posypujemy cukrem pudrem. Smacznego!




Brak komentarzy: